onsdag 16 november 2011

Uppdatering och Schlagerprat.

Så. Jag har varit så dålig på det här med bloggande, jag vet.
Men jag har haft varken lust eller tid! Plugg, basket, plugg basket, irriterad, plugg, basket.

Men här är jag, hel och allt! Goda nyheter! jag har börjat plugga liiiiite mer, och är faktiskt en aning stolt över mig själv. If ya wanna knoweeh.

Såg förresten att fina Martin Elisson skrivit en låt till Melodifestivalen. Tydligen är det Anna Ternheim som ska sjunga, och det låter spännande. Hoppas verkligen att det är något riktigt bra, som skiljer sig från tråkiga schlagersånger med totalt ca 8 meningar som varje tioåring kan lära sig utantill på en vecka.

Ur en intervju (som jag anser vara en utav de bästa jag läst) med Håkan;

"Du måste ha tackat nej till att medverka i Melodifestivalen många gånger. 
– Det är inte min kopp te. Skulle jag självmant tävla mot någon som sjunger Manboy och åka på däng? Jag klarar mig utan det. Schlagerartister sjunger först en känslig kärleksballad, sedan skriker de ett aggressivt ”huh”. Som Patrik Sjöberg efter att ha hoppat 2,42. Musiken blir en idrottsgren där man ska pricka varje ton korrekt och utföra rörelserna som man repat tusen gånger. Det känns krampaktigt. Men hemma slipper jag inte Melodifestivalen. Där mimar vi till Timoteij."
Själva intervjun kan ni läsa >>HÄR<<

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar