onsdag 27 juli 2011

Okej, såhär tycker jag.

Jag läste på Jasmikes blogg om hur folk gjort sina uttalande på twitter om Norge-och-Amy Winehouse-händelserna.
Folk har sagt att det vart fel att ge Amy uppmärksamhet med tanke på allt som hänt i vårt västra grannland.

Fel. Enligt mig är det väldigt fel.

Visst, i JÄMFÖRELSE så är Norge kanske en... vad ska man säga... värre katastrof, helt enkelt. Vad jag läst mig till så var det över 90 döda. Det är hemskt, sjukt och helt jävla absurt. 
Men det betyder inte att Amy Winehouse ska bli något jävla offer för att det råkade inträffa ungefär samtidigt. 

Jag är inte särskilt påläst om Amy. Har aldrig lyssnat på hennes musik eller någonting, men när folk säger att hon inte borde få någon uppmärksamhet... det är ju helt sjukt. Amy tog livet av sig. Hon mådde väl antagligen förjävligt. Klart att folk ska få sörja, skulle inte ni göra det om någon känd människa ni tycker väldigt mycket om skulle... ja, precis, ta en överdos och försvinna?

Allt vi kan göra är att sörja för de döda de senaste dagarna, och visa all respekt för familj och vänner. Den enda (vad jag vet) som vi kan anklaga för något är helvetet till man som dödade så många människor under en dag. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar