lördag 30 juli 2011

lite skrivet och lite musik.

Mitt under höst-terminen hoppade hon av
Och satte sig på nästa tåg till Stockholm Central
När hon var framme hade någon satt en lapp på hennes rygg.
Din jävla förlorare, din jävla förlorare.


Hon tog in på nåt hotell, nån stans i stan en torsdagskväll
Och somnade till Elvis Costello
Hon drömde om sin egen värld, utan rädsla och besvär
Men vaknade till tragedi.


Skottlossning i Vasastan, denna värld är inget o ha,
tänkte hon och somnade om.
Ingen har hört nåt sen dess, och kanske är det bäst
För hon var en jävla förlorare, en jävla förlorare.




Jag somnade vid 5-tiden i morse. Igår vid 4-tiden.
Annars går jag och lägger mig runt 00-01-tiden.
Under dom timmarna ligger jag och skriver, läser och lyssnar på musik.
Här har ni min spellista jag lyssnar på:


Are we the waiting - Green Day


Det är så jag säger det - Håkan


Nu kan du få mig så lätt - Håkan


Gårdakvarnar & Skit - Håkan


13 - Håkan


Kiss me deadly - Generation X


Vid protesfabrikens stängsel - Håkan


Mercedes Benz - Janis Joplin


You can't put your arms around a memory - Johnny Thunders


Here comes a regular - The Replacements


[Minnen av]Aprilhimlen - Håkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar