torsdag 19 maj 2011

mupp.

Av någon jävla anledning sitter jag här och fryser. Solen skiner fortfarande utanför fönstret, men jag var tvungen att stänga för det blev så satans kallt. Smartass-tilda som tror att det blir svinvarmt bara för att man ser solen.

Jag måste bara säga en sak nu.
På sistone har jag sett så många tweet'ar, bilder, tårar och massvis med ångest från människor jag både känner och inte känner. Och jag vill bara säga att ni inte är ensamma. Ni är långt ifrån ensamma. Det gör inget om ni känner er ensamma, för det finns någon som känner detsamma. Det finns någon som vill krama om dig och som vill att du ska må bra.
Ni vet videon jag la ut här på Joel igår? Det den mannen sa är bland det bästa jag hört. Det han säger riktas ju främst mot homosexuella, men även för alla andra ungdomar i hela världen. Ingen förtjänar att vara ensam.
Du är inte ensam. 
Om du inte känner någon i din närhet som kan lyssna eller hjälpa dig, håll ut. Det finns mer än en vän, en kurator, en läkare, en lärare, en vuxen. Det finns så otroligt många, och trots att kanske just den du känner till inte är något vidare, så finns det annat folk som gör det. Ingen är värd att dö. Ingen. 


Visst, vissa människor är bättre än andra. Det finns människor jag älskar och det finns människor jag hatar. Det är så världen är. Men glöm förfan inte att berätta för dom bra hur bra dom verkligen är.

mupp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar