lördag 11 februari 2012

Tjugo minus, nästan.

En vintervind som sveper in bland gatlampor och snödrivor, träffar mig i ansiktet och är så kall att tårarna börjar rinna. Ibland visar sig solen där borta bakom skogsdungen, ibland inte. Ibland ser jag fåglar som väntar på värmen, ibland ser jag pensionärer och ungdomar och stressade småbarnsmammor och avslappnande småbarnsmammor som väntar på värmen, ibland inte.

Ja, jag längtar till sommaren. Jag längtar så att hjärtat svider mer än mina förkylningsblåsor, och då är det illa.

Längtar så satans mycket till måndag. Åker till Göteborg med fina vänner. Ska leta efter Håkan. Ska antagligen tro att varenda man med lockigt hår jag ser, är vår allas bästa Håkan Hellström. Ska antagligen åka hem och vara besviken för att jag aldrig såg Håkan.
Nejmen, jag ska iallafall köpa lite fina grejs på Rockhouse. Hihihihi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar