lördag 18 februari 2012

Musikutmaning - Dag 2.

En låt som påminner mig om någon speciell tid/period i mitt liv.

Eftersom att jag ofta skriver om sommaren och hur fantastisk den var, kan väl folk tro att jag skulle ta en låt från just i somras.
Men nej.
Jag ska ta en låt som representerar en helt annan period.

Jag ska egentligen inte skriva så mycket om det, eftersom att det är en period jag mest vill kasta ner i ett dike och aldrig plocka upp igen.
Men här har vi i alla fall en låt som jag gråtit till så många gånger. Jag kan minnas skoltoaletter och sömnlösa nätter. Jag kan minnas oro och ångest. Det var liksom inte så himla bra just då.
Men den tiden är förbi (tack Håkan och fina vänner).

Jag kan fortfarande inte lyssna på låten utan att börja skaka. Usch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar