måndag 25 juli 2011

Homecoming!

NU är jag hemma igen.
Tog först en promenad ner till stan med Håkan i öronen, på t-shirten och på väskan. Har blivit väldigt sådär Håkan-fanatisk nu, något folk får leva med.

Men ja. Jag gick till biblan (biblioteket ja. Lite för jobbigt att skriva bara. Fast nu gjorde jag ju det ändå. Dammit.)
Där lämnade jag tillbaka Janis Joplin-boken, lånade om Håkan-recensions-boken, lånade I AM OZZY (som jag egentligen skulle vilja ha på svenska men den fanns inte), lånade American Idiot (nix, den har jag faktiskt inte), och lånade Det är så jag säger det.
Ganska onödig information egentligen.

Sen gick jag och skulle ta ut pengar, och blev lite förvånad när jag såg hur fattig jag var (jag hade helt enkelt mindre pengar på kontot än vad jag trodde). Efter det gick jag och tröstade mig själv med en cola och en kexchoklad, innan jag gick och satte mig och väntade på bussen.
Gick på bussen som jag trodde var rätt. Det var det inte. Kom på det när jag var på andra sidan Nässjö.
Fick gå till närmsta busshållsplats och inse att jag behövde vänta en timme på rätt buss, men vadfan, jag orkade ju ändå inte gå hem. Lathet, gott folk, lathet.

Men nu är jag hemma. Lite pinsamt att det var samma snubbe som körde bussarna jag åkte med, men han är, och nu skämtar jag inte, Smålands bästa busschaufför. En gubbe som bryter på något språk jag inte känner till, hälsar en välkommen och tack och hej hela tiden. Sånna borde alla chaufförer vara.

Jävlar. Nu blev det mycket text. Ville bara dela med mig av dagens incident.

1 kommentar: