måndag 25 juli 2011

Dag 20 - Berätta om musiken och hur den har förändrat mitt liv.

I sammanlagt 20 dagar har jag fokuserat det mesta på denna frågan. Var ska jag börja utan att allt ska låta klyschigt. Fast det är det väl också, mitt liv. Lite klyschigt sådär.

Jag har alltid varit jävligt intresserad av musik. Av att skapa musik, och att lyssna på musik.
Har alltid tyckt om att skriva texter. Enligt min farfar så var det just det som jag alltid gjorde när jag blev uttråkad hemma hos han och farmor när jag var mindre. Det är det väl fortfarande, måste jag påstå.
Men så var det ju dendär regniga, kalla oktober-dagen 2009. Den elfte, för att vara exakt.
Jag, Louize och mamma begav oss till Stockholm för att sedan gå på en konsert i globen. Med världens bästa band. Green Day.

Sen då? Ja, efter det förändrades mitt liv totalt. Jag älskade (och självklart, älskar) musik över allt annat i världen. Musik räddar liv. Det har jag nu bekräftat, själv.

Justin Bieber, Rebecca Black och Miley Cyrus är mina favoriter. Skämt åsido.
Däremot finns det BETYDLIGT smartare människor inom musiken. Jag relaterar till texter hela tiden. Och musiken, det finns musik jag inte kan sitta still till.
Låtar som Minority, Basket Case och Kom Igen Lena är bra exempel.

När jag hade en, vad kan man kalla det? "Mörk tid" i mitt liv, räddade musiken mitt liv.
På riktigt. Hur klyschigt och uttjatat det än låter, JA, jag ville försvinna från denhär världen. Och jag var inte alls så långt ifrån från att faktiskt göra det.
Det var under den tiden jag satte Håkans "Känn ingen sorg för mig Göteborg" i cd-spelarn för första gången.
Låten Nu kan du få mig så lätt betyder så mycket för mig. Ni vet inte hur sjukt det var att höra den live. Två gånger, dessutom.

Med hjälp av främst Håkan och min bästa vän blev allt bättre, och nu mår jag riktigt bra.
Som jag sa, musik räddar liv. Det är väl därför jag älskar den så mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar