lördag 28 maj 2011

Vid protesfabrikens stängsel la du din hand på min axel, och sa att livet var något enkelt, men jag kunde inte hålla med dig.

Nu har jag kollat på SVT's livekonsert från cirkus med Håkan, världens finaste Håkan.
Och nu har jag öppnat ögonen för hans nyare låtar också. Själv har jag varit så jävla isolerad med Känn ingen sorg för mig göteborg-albumet att jag haft lite svårt att lyssna på några andra album. Men åhfyfanvadbraskitdethärär.
Låten Vid protesfabrikens stängsel är helt fantastisk. Och River en vacker dröm. Och Shelley. Dethär är liksom.... LÄSKIGT bra musik. Fina Håkan.
Och jag tänker vara ärlig och säga att nej, Håkan har inte någon vacker sångröst som får Bert Karlsson att gråta. Men själva människan, oh god, han är så jävla bra.
Så folk som inte riktigt fattat Håkan Hellström-grejen... lyssna på texten och kolla på killen. Kolla hur han rör sig, på hans energi och glädje. Det spelar ingen roll om han sjunger "bäst" i hela världen eller "sämst" i hela världen. Han är liksom... Håkan. Och fan, jag tror jag älskar honom.





herregud. Om en vecka ska jag vara en av dedär skrikande fangirlsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar