lördag 9 juni 2012

40 Day Dream.

Vi satt på varsin gunga i den glittrande solen. Janis rullade en cigarett mellan fingrarna, och tappade den gång på gång så att den föll ner på hennes blåjeans. Hon var ofantligt vacker i den där sommarsolen.
Hennes röst bröt fågelsången med ett "Oh Lord, won't you buy me...". Sedan blev hon tyst.
Jag nickade åt ingenting samtidigt som jag försökte känna doften av hennes lockiga hår.


"Janis, är du aldrig rädd?"



"Rädslan är bara en sjukdom. Du vet väl vad jag gör med sjukdomar?"


"Nej... det vet jag inte."

Janis såg skeptiskt på mig i några sekunder, innan hennes leende kröp fram över de röda läpparna.



"Honey... jag får dem att försvinna."

God dag.
Jag får ursäkta att jag aldrig skriver någonting. Jag är bara tråkig och som alla andra och jag har faktiskt ett liv. Eller vi kan väl låtsas det i alla fall, så slipper jag ha dåligt samvete?
Nejmen, nej. Nu låter jag som Blondinbella eller något. Herregud, jag har knappt några läsare, så vem ber jag om ursäkt till?

Här får ni bilder från de senaste dagarna.


På biblioteket i skolan.

Nya skor och ny-sydd väska tjoho.

Träd och hus.

Finaste Håkan.

Favoritplats.

Fina Emelie S.

Börjar bli långhårig.

På väg till skolan.

På väg hem från skolan.

Hade Disney-musikal med världens finaste gäng.

Hjärta,

Vikturijah och Maraaj. Vi åt glass i ösregnet, just för att vi är fräna.

Promenad, idag.

Promenad, idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar